شونیشت , مجله خبری , سرگرمی , آشپزی , پزشکی , زناشویی , مذهبی , علمی

پورتال جامع طبری , گیلکی , ترکمنی و پارسی زبانان شمال کشور

شونیشت , مجله خبری , سرگرمی , آشپزی , پزشکی , زناشویی , مذهبی , علمی

پورتال جامع طبری , گیلکی , ترکمنی و پارسی زبانان شمال کشور

رفتارهای پسندیده یک کارمند در اداره



موفقیت در کار

اجتمایی , جامعه

رفتارهای پسندیده در اداره به عنوان کارمند.

  1. به موقع سرکار حاضر شوید ( به جای اینکه بخواهید دیر آمدن خود را توجیه کنید, می توانید زودتر حرکت کنید ) .
  2. سعی کنید کار خویش را با توکل به خدا و نام او شروع کنید.
  3. شایسته نیست جهت انجام کارهای شخصی, ارباب رجوع را معطل بگذارید ( هر چند که وی ساکت باشد و اعتراضی نکند ) .
  4. با ارباب رجوع محترمانه برخورد کنید ( همان طور که دوست دارید در ادارات دیگر با شما برخورد مناسب داشته باشند ) .
  5. شایسته نیست از امکانات عمومی ادارات ( تلفن, خودرو و .. ) استفاده شخصی کنید.
  6. در غیاب خویش, همکاران را در جریان بگذارید, اگر مقدور باشد از آن ها خواهش کنید کار ارباب رجوع را انجام دهند.
  7. در حضور ارباب رجوع, همکاران را با اسم کوچک خطاب نکنید.
  8. اطلاعیه ها را در مکان هایی که شلوغ می شود یا کم تر در معرض دید است, نصب نکنید ( می توانید با قرارگرفتن در جای ارباب رجوع از مناسب بودن محل نصب مطمئن شوید ).
  9. چون ارباب رجوع به اندازه شما با محیط و ضوابط اداری آشنایی ندارد, بنابراین شایسته است در راهنمایی ها حوصله بیشتری نشان دهید و در سطح فهم وی صحبت کنید.
  10. به منظور تسهیل کار خویش و ارباب رجوع, بهتر است مدارک مورد نیاز, نشانی ها, نام اشخاص و .. را به صورت مکتوب, در اختیار مراجعین قرار دهید.
  11. شایسته است با روی خوش و حوصله, به خواسته ی ارباب رجوع گوش کنید.
  12. تحت هیچ شرایطی حاضر به حق کشی نشوید. ( هر چند که خوشایند بعضی ها نباشد )
  13. شایسته است, تا حدی که می توانید,  در کمک به حل مشکل ارباب رجوع کوتاهی نکنید ( تا می توانید گره ای از کار خلق بگشایید ).
  14. مسایل شخصی و بین فردی را در حضور ارباب رجوع مطرح نکنید ( موقعیت شناس باشید )
  15. بین مراجعین تبعیض قایل نشوید ( همان طور که دوست ندارید در جاهای دیگر بین شما و دیگران تبعیض قایل شوند ).
  16. شایسته نیست مراجعین به مدت طولانی سر پا بایستند, در صورت امکان, به تعداد کافی صندلی موجود باشد ( مراجعین مسن و خسته را دریابید).
  17. به عنوان مدیر اداره, شایسته است صندوق پیشنهاد و انتقاد را در دسترس مراجعین قرار دهید.
  18. شایسته است در کنار صندوق پیشنهاد و انتقاد, خودکار و برگ سفید وجود داشته باشد.
  19. بهتر است اسامی و سمت کارمندان به صورت مکتوب در معرض دید مراجعین قرار گیرد ( تا مجبور نشوند سوال کنند).
  20. هنگام ترک محل کار, دستگاه های برق غیر ضروری, لامپ ها و بخاری را خاموش کنید ( تا به نوبه ی خود, از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده باشید.

منبع : www.shoonisht.com

مجله شونیشت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد